Promotie

Chanel maakt op meerdere manieren reclame. Op tv of in tijdschriften zie je af en toe reclames, ze maken dus gebruik van paid media (rechts in het menu ziet u twee tv-reclames van Chanel). Maar Chanel heeft ook een twitteraccount, facebook account en website. Dat betekent dat ze ook gebruik maken van owned media. Omdat Chanel erg bekend is onder veel mensen raden mensen het elkaar aan. Dit kan bijvoorbeeld als iemand een product koopt en er erg tevreden over is, diegene kan dan bijvoorbeeld een familielid het product aanbevelen. Hierdoor heb je een mond-tot-mond reclame en ontstaat er dus earned media. 

 

 

Chanel doet verder nog aan gedrukte media, audiovisuele media, outdoor media en interactieve media. Chanel doet niet vaak aan sales promotion, ze geven wel af en toe korting. Bijvoorbeeld nu, in de decembertijd, geven ze kortingen om klanten te trekken. Qua persoonlijke verkoop doen ze aan persoonlijke biedingen, vertegenwoordigers, persoonlijke mail en beurzen/tentoonstellingen.

 

Bronnen:

Bielderman, T. e.a. (2014), 200% M&O, Amersfoort: ThiemeMeulenhoff

http://www.chanel.com/nl_NL/

CHANEL (g.d.), Chanel parfum, Chanel, URL bezocht op 28 november 2014