Verkoop en kosten
Op welke manier doet dit bedrijf onderzoek naar de kosten/baten van een campagne?
Chanel is een Franse bedrijf gesticht in 1909. Wereldwijd zijn er 310 locaties. De inkomsten van dit product in het jaar 2012 waren 6,3 miljard en de netto-inkomsten waren 15,6 miljoen.
De rekenkamer heeft een onderzoek gedaan naar hoeveel het produceren van parfum kost. Ze zijn afgereisd naar Grasse, de grootste Parfum stad van de hele wereld. Een parfum wordt namelijk duur door de pure ingrediënten die in de parfum zijn verwerkt. Bloemen, bloemenwortels en nog veel meer zijn er in verwerkt. Alles gaat om geur. In Chanel zitten ongeveer 300 stoffen verwerkt.
Zijn er nog andere factoren van invloed geweest op het resultaat?
Behalve de reclame zijn er nog een aantal factoren die van invloed zijn op het verkoopresultaat van Chanel. Naamsbekendheid heeft veel invloed op de verkoop van Chanel parfum. Iedereen kent het merk en je hoort van anderen dat het een goede parfum is. Je vertrouwt het. Je herkent de parfum heel snel aan het logo. Je weet dat het product van goede kwaliteit is, omdat het best prijzig is. Het merk is heel exclusief. Dit maakt het een aantrekkelijk product voor rijke mensen die willen pronken met hun geld. Verder zijn natuurlijk de aanbiedingen van de Douglas of de ICI Paris XL ook van invloed op de verkoopresultaten van Chanel.
Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chanel
Wikimedia Faundation Inc. (2014), Chanel, Wikipedia, URL bezocht op 4-12-2014
Maak jouw eigen website met JouwWeb