Plaats

Chanel zit vooral gevestigd in Noord-Amerika, Europa en Azië. Ze verkopen hun producten in winkels, maar ook online. De winkels zitten meestal in het centrum van de stad. De grote vestigingen zitten vaak in grote steden zoals Parijs.

 

 

Maar Chanel verkoopt ook producten aan parfumketen zoals Ici Paris XL of Douglas. Deze winkels

verkopen de parfum in hun winkel en via een webshop. Chanel maakt dus gebruik van meerdere distributiekanalen, dit betekent dat Chanel aan duale distributie doet.

De distributiestrategie die Chanel toepast is de trekstrategie en duwstrategie. Chanel bied namelijk soms testers aan, dis is de duwstrategie. Verder probeert het klanten naar zich toe te trekken door de trekstrategie.

 

Bronnen:

Bielderman, T. e.a. (2014), 200% M&O, Amersfoort: ThiemeMeulenhoff

https://maps.google.nl/maps?q=google+maps&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF-8&ei=uR2TVIKhNcL3PLO5gOAN&ved=0CAkQ_AU&output=classic&dg=brw

Google Maps (2014), Chanel, Google Maps, Url bezocht op 27-11-2014

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb